יום שלישי, 4 בינואר 2011

2009-1


בעקבות תקלה בבלוג שלי באנגלית, שכבר היו בו כאלפיים כתבות, אני מחליט לשפץ אותו ואת הבלוג בעברית, ומתקן במשך כמה חודשים את כל הטעויות שצברתי.


*
אחד ממגני הדוד הקדומים ביותר מגיע לידיעתי באמצעות ברוך ברנדל, מנהל הספרייה של מוזיאון רוקפלר. ברנדל היה תלמידו של ד"ר זאב גולדמן באוניברסיטת תל אביב. כשאנחנו מבקרים בספרייה, לאורך תקופה ארוכה, מדי יום שלישי, הוא תמיד מפגין כבוד רב כלפי מורו. במקביל לעבודתו, ברנדל חוקר חותמות עתיקות. באחד מן הספרים הגרמניים המתארים חותמות מן התקופה המינואית הוא מגלה כמה חותמות בצורת מגן דוד, ומביא לנו צילומים של הדפים הרלוונטיים. כאשר אני מראה דפים אלה לאחד העובדים במוזיאון רוקפלר, הוא מספר לי שביקר במוזיאון הרקליון בכרתים וצילם שם את החותמות האלה. כמה ימים לאחר מכן אני מקבל את הצילומים של החותמות, ומפרסם אותם בבלוג שלי "אלבום מגן דוד".



*
בעקבות אירוע השקה של ספר (הוצאה לאור מחדש של מאמרו הבסיסי של גרשום שלום על תולדותיו של המגן דוד) אני לומד, בספרייה על שם גרשום שלום שנמצאת בתוך הספרייה הלאומית, את המקורות שהיו לפניו. אני גם מקבל רשות לצלם את המסמכים שכתב בכתב ידו בנושא זה, ומפרסם בבלוגים שלי מידע שלא פורסם עד כה. כמו כן אני מפרסם תמונות רבות שמתייחסות לממצאיו ולא פורסמו עד כה. אני מציע למנהל הספרייה הלאומית לארגן תערוכה של ממצאים שגרשום שלום התייחס אליהם, והוא מסכים בהתלהבות, אך בגלל בעיות ביורקרטיות רעיון התערוכה אינו מתממש.

התיקייה שגרשם שלום הקדיש לנושא המגן דוד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה