יום שישי, 31 בדצמבר 2010

1963-2


מימין לשמאל: רולן, אני, שייקה, מתי


המחנכת שלי בחמישית, מאירה אופיר (שדורות של תלמידים כינו אותה OH FEAR) חולפת על פני במכוניתה. משהיא רואה שאני מעשן היא עוצרת את המכונית ומבקשת שאודיע לאמי לבוא אליה בדחיפות. לאמי אמרה שאמנם אני "ג'נטלמן קטן, תלמיד טוב, ובעל חוש הומור"- אבל אם תראה אותי מעשן עוד פעם תעיף אותי מבית הספר. מאז אני מעשן (ביחד עם אחרים מכיתתי) בפינה נסתרת שסמוכה לחצר בית הספר.

*
המורה לספרות בבית-הספר התיכון, יוסף האפרתי, מחזיר לי חיבור שכתבתי על השיר "זוהר" של ביאליק עם ההערה: "כתיבה מתמטית". יוסף האפרתי, שנשלח להרצות לחיילים נהרג ב-17 באפריל 1974ברמת הגולן בסוף מלחמת יום כיפור. 

*
פטר, בעלה של דודתי חנה עובד כקונדיטור, תחילה באנייה "ירושלים", ואחר כך במלון המלך דוד, כך שתמיד יש אצל דודתי עוגות משובחות ובקבוקים זעירים של יין מרחבי העולם. עם דודתי, ניצולת מחנה אושוויץ, שמספר כחול מקועקע על זרועה, אני משוחח על פילוסופיה ועל השואה.

*
ב"שבוע גדנ"ע" מתאהבת בי נערה יפהפייה, בת זוג של חברי לכיתה (גם הוא שמו זאב). חבר משותף מנסה לשכנע אותי להתרחק ממנה, אבל לדעתי זכותה לבחור להיות עם מי שהיא רוצה. גם חרם של הכיתה נגדי אינו משכנע אותי להתנהג אחרת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה