יום שבת, 1 בינואר 2011

1968-2

מימין אני. משמאל אמנון. מוצב "חובל"


במלחמת ההתשה, על גדות האגם המר, במוצב "חובל", אני לומד במשך חצי שנה את כל כתבי אפלטון. בחופשה בירושלים אני מסביר לסטודנט לפילוסופיה, שאותו אני פוגש בדירתו של חברי יוסי, שמבחינה ספרותית המתח בדיאלוגים של אפלטון דומה למתח בספרי בוק ג'ונס, “השולף הכי מהיר במערב", כי הקורא אינו יודע מתי יגיע שולף מהיר מבוק ג'ונס, או בעל יכולת טובה משל סוקרטס בוויכוחים.

*
יום אחד מגיע להגן על מוצב "חובל" טנק ובו קרוב משפחה שלי, שמשמש כמפקד הטנק. כאשר נכנס הטנק לרחבת המוצב הוא רואה אותי מהצריח משתזף שם בעירום עם עוד כמה חיילים. 

*
בשובי ממוצב "חובל" שעל גדות האגם המר בתקופת "מלחמת ההתשה" 1969 אני כותב את השיר: כשנגמרים הזבובים ומתחילים היתושים צופות שתי משקפות משתי גדות עוינות של אגם מר אחד אל שחף לבן. שיר זה אני מפרסם שנתיים לאחר מכן במוסף הספרותי "משא" של העיתון "דבר".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה