יום שני, 3 בינואר 2011

1988

"המצאתי" במהלך השנים כמה המצאות שהומצאו כבר לפני, כמו שעון בצורת מגן דוד, ותרסיס לצביעה. המצאות אחרות הומצאו, בלי קשר אלי, לאחר ש"המצאתי" אותן, למשל: מיגון לחלונות של כלי רכב כנגד יידויי אבנים של הפלשתינים בתקופת האינתיפאדה , קורקינט עם מנוע, סוכות התבודדות במדבר. המצאות אחרות נשארו בגדר רעיונות שעדיין לא יצאו לפועל, כמו עציץ מאצטרובלים.


עציץ מאצטרובלים, בערך משנת 1980


המצאה שלי- משקולת לנייר בצורת מגן דוד
 ביצוע: אמנית הזכוכית מעין פייגין, 2007

*
השם שלי, זאב, גורם לידידה שהסיעה אותי הביתה להוריד אותי באמצע הדרך כי הילדה שלה, ששמה טליה, איננה מסכימה (בצרחות) לשהות עם חיית טרף באותו מרחב מחיה.

1989

במשך שנים אני נוהג ללכת מדי יום בשבילים שבאזור עמק המצלבה. תקופה זו מסתיימת ביום חמישי, 22 ביוני 1989,היום שבו פרופסור מנחם שטרן נרצח בפיגוע דקירה על ידי ערבים. בתקופה זו של פיגועי טרור ההליכה בשבילים שמוקפים בצמחייה עבותה נעשית מפחידה. מה עוד שנדמה לי שראיתי בקרבת מקום הפיגוע חבורה של ערבים מסתודדים כמה ימים לפני שקרה. 


אנדרטה לזכר פרופסור מנחם שטרן 

*
אשתי ובתי עוברות לגור בקיבוץ נאות סמדר, ואילו בני ואני ממשיכים לחיות בירושלים. אני כותב לעצמי סיכום ביניים תמציתי של חיי: נולדתי עם המדינה, נלחמתי את מלחמותיה בלי להיפצע, למדתי, התחתנתי, נעשיתי אב לבן ולבת, הצטרפתי לקבוצה ללימוד עצמו של האדם, ובסופו של דבר נשארתי לבד, נשארתי לכתוב לבד.

שלט בנאות סמדר - צילום שצילמתי בשנת 2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה