יום שני, 3 בינואר 2011

2000-1

בתי נוסעת ללמוד ביפן תרבות יפנית. היא מתמחה בין היתר בלבישת קימונו, ואפילו מלמדת אמנות זו ליפניות, כי הצעירות ביפן של ימינו אינן יודעות לעשות זאת. אני נוהג לספר שזה כמו למכור קרח לאסקימוסים. כמה שנים לאחר מכן היא מתחילה ללמד באוניברסיטה בניו יורק ויש לה כמה תלמידים ממוצא יפני.


*

ידידי אורי, שהוא מרצה לפיזיקה, מספר לי שלא מצאו נוסחה לניבוי מספרים ראשוניים. בעקבות דבריו אלה, כמה שנים לאחר שהשמיעם לי, אני מוצא עצמי נסחף אחר חידת המספרים הראשוניים. לאחר כמה חודשים של חישובים אני מנסח נוסחה פיוטית ולא מתמטית: הקבוע פחות הידוע שווה לפרוע. כאשר הקבוע הוא טור המספרים הטבעיים. הידוע הוא רשימת המספרים שאינם ראשוניים (המספרים המתחלקים למספרים שלמים) והפרוע הוא המספרים הראשוניים. אני מראה את התגלית לחבר של בני שלמד מתמטיקה באוניברסיטת באר שבע והוא אומר לי שמה שגיליתי ידוע מזמן. הוא עצמו נתבקש במהלך לימודיו להכין אלגוריתם לחישוב המספרים הראשוניים.


*
מכיוון שבכל שפה ישנן מלים ששאולות משפות אחרות, ניתן, בהשקעת זמן מועטה יחסית, לאגור אוצר מלים גדול כשלומדים שפה חדשה. למשל, דוברי אנגלית אינם מסוגלים לדמיין לעצמם כמה מלים עבריות הם כבר יודעים. אני מכין רשימה של כמה מאות מלים שכאלה (אדמיניסטרציה, אפריקה, אגרסיבי, איירקונדישן, אלכוהול...) ומפרסם אותה באינטרנט, אבל לאחר כמה שנים האתר שבו פרסמתי את הרשימה נסגר.

hebrew
english
quick start hebrew
אדמיניסטרציה
administration
administrraation
אפריקה
africa
africa
אגרסיבי
aggressive
aggrressivi
איירקונדישן
aircondition
aircondition
אלכוהול
alcohol
alcohol
אלגברה
algebra
alguebrra
אלרגיה
allergy
allerrguia
אלט
alto
alt
אמבולנס
ambulance
amboolaance
אמריקה
america
amerrika
אנרכיה
anarchy
anarchia
אנטרטיקה
antarctic
antarrtica
אנטנה
antenna
antenna
אנטי
anti
anti
אנטישמי
antisemite
antishemi
אפריל
april
april
ארכיאולוגיה
archeology
archeologia
אסיה
asia
aasia
אספקט
aspect
aspect
אספירין
aspirin
aspirrin
אסטרונומיה
astronomy
astrronomia
אתלטיקה
athletics
atletica
אטום
atom
atom
אוגוסט
august
oguoost

*
אני מנסח עקרונות לאלגוריתם של תוכנה לזיהוי פרצופים ושולח את המסמך למשטרת ישראל. הרעיון הכללי הוא שבפרצוף האנושי יש שתי נקודות שיכולות לשמש כבסיס למדידה- האישונים. לאחר זמן מגיעות לידי כמה כתבות עיתונות על מכירות במיליארדים של תוכנה שכזאת.



2001


כאשר הבת שלי תופסת אותי משווה עצמי לפילוסוף או לסופר דגול היא קוראת לי "מגלומן". למשל כשאני אומר שאף פעם לא יצאתי לחו"ל, כמו עמנואל קאנט, שמעולם לא עזב את שבילי עירו, קניגסברג, מה שלא מנע ממנו להיות מורה לגיאוגרפיה, ולתאר לתלמידיו את לונדון כאילו שנולד בה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה