יום רביעי, 5 בינואר 2011

2009-2



זאקו, אחד המשתתפים בבלוג "אלבום מגן דוד", שולח לי באימייל צילום של אבזם מתכת לחגורה שעליו מולחם מגן דוד. לבקשתי הוא שולח לי את כתובת החנות שבה ניתן לרכוש את האבזם. מיום המחרת אני כבר נושא על חגורתי בקביעות אבזם מגן דוד. קודם לכן הייתה לי שרשרת עם אבן אופאל שעליה היה דבוק מגן דוד. זו הייתה מתנה מאשתי ליום הולדת. נהגתי לענוד אותה כשנסעתי להיפגש עם אנשים בנושא מחקרי עד שהמגן דוד שהיה דבוק על האופאל נפל ונעלם. בנוסף אני נושא עמי בכיס תמיד מחזיק מפתחות בעיצוב של סבינה סעד שעליו מצוייר מגן דוד.

*
ביום ה-11 למרץ רן שוקת מפרסם אודותיי מאמר ב"אפוק טיימס", עיתון שיוצא לאור ברחבי העולם בכמה שפות גם בדפוס וגם באינטרנט. שם המאמר: "האיש שהתמסר למגן דוד". פתיח: "זאב ברקן אוסף תמונות של מגני דוד. בלוג האינטרנט שלו מכיל אלפי תמונות של הסמל שחלקם הוא מצא או צילם בעצמו וחלקם נשלח אליו על ידי אספנים, חוקרים ואמנים מכל רחבי העולם. מאחורי כל תמונה סיפור מרתק". מאז אני משתמש בקישורית למאמר זה בתור כרטיס ביקור, שאותו אני שולח לכל מי שאני מבקש ממנו חומר על המגן דוד. 


רן שוקת במהלך צילומים לסרט וידאו בן שלוש דקות
על "איש ההקסגרמה" (אני), ינואר 2011

*
במסגרת מחקרי על המגן דוד אני פוגש את הארכיאולוג גרשון אדלשטיין שגילה לפני כשלושים שנה בעין יעל שבדרום ירושלים פסיפס רומי מהמאה השנייה לספירה ובו מגן דוד גדול. גרשון שולח לי לפרסום (בבלוג שבניתי עבורו) כתבות בנושא מחקרו על התנהגות האדם מנקודת ראותו של ארכיאולוג. בשיחות בינינו הוא מביע את השתאותו לנוכח ממצאים חומריים לאחדות ההכרה: בכל תרבות מגלים באופן עצמאי את אותן התגליות לפי אותו הסדר: השימוש באש, השימוש בנשק, ציורי המערות, המצאת הגלגל...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה