יום ראשון, 2 בינואר 2011

1970-2


שני המורים העיקריים שלי לפילוסופיה באוניברסיטה העברית בירושלים הם הפרופסורים עדי צמח ויוסף בן שלמה. הראשון התפרסם כמה שנים לאחר מכן כבעל מכה. השני – כאחד מדוברי גוש אמונים.


*
בחוג לאגדה, שהוא חלק מן החוג לספרות עברית, מפנה אותנו ד"ר דוב נוי לספר עזר שנקרא "מפתח הטיפוסים של ארני ותומפסון", שבו ממוינות כל אגדות העולם על פי מוטיבים. מוטיב מוגדר על ידם כיחידת העלילה הקטנה ביותר, למשל "נסיך הופך לצפרדע". אני רושם לעצמי להציע למורי החוג לפילוסופיה להכין מפתח שכזה לרעיונות הפילוסופיים לאורך הדורות, אך לא מעז לפנות אליהם. בסופו של דבר הרעיון יוצא לפועל אחרי שנים רבות בצורת "קיוטיסייבר", מנוע החיפוש באינטרנט שהמצאתי, שבו אני מגדיר את "יחידת העלילה הקטנה ביותר" כשלושים מלים מימין ומשמאל למילות החיפוש של הגולש.


*
בן של אחד האנשים הידועים במדינה שלומד אתי פילוסופיה לוקח ממני להעתקה סיכומי שנת לימודים ולא מחזיר. ברבות השנים אותו סטודנט נעשה מפורסם מאד בזכות עצמו. בכל פעם שאני נתקל בשמו באמצעי התקשורת אני נזכר במחברת האבודה שלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה