יום שני, 3 בינואר 2011

1985


בקבוצת "הלימוד" אני מתוודע לראשונה לסדרה של מושגים שלא הכרתי קודם לכן, למשל: "מחשבה עוברת". כשאני מתחיל לשטוף כלים במטבח עוברת בי מחשבה שכדאי שאלבש סינר. לרוב אני מתעצל לשמוע בקולה, אבל אם מכתים את בגדי שמן או סבון אני מצטער שהעיקר היה כאן וחמק ועבר.

*
בעקבות הצעה של יוסף ספרא אני כותב סדרה של חמש הרצאות על "הלימוד" ומקריא אותן במפגשי קבוצות "הלימוד" השונות. נושאי ההרצאות : מצב העולם, אני, שיטה, הבנה תיאורטית, אינני יודע. להלן קטע: ברור לי יותר ויותר שאף אחד מלבדי לא יסדר את חפצי במקומי, לא יתייחס להורי, לאשתי, לילדי, לחברי, לשכני. אף אחד לא יתייחס במקומי למדינה שבה אני חי, לטבע ולעצמי. ואני... אינני יודע כיצד לעשות זאת.

*
אני יוזם ומנהל במשך חצי שנה קואופרטיב למכירת ירקות ופרות לאנשי "הלימוד", שנועד לממן מהרווחים רכישת ציוד לבית המלאכה. בבית המלאכה לומדת הקבוצה לעבוד בשיתוף פעולה, תוך כדי ייצור של רהיטי עץ שעשויים מענפים. בני, שיר, בן העשר, מכין לי במחשב שלו תוכנה לחישוב מחירי הירקות והפרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה