יום שלישי, 4 בינואר 2011

2008-4

משפחתו של אבי
תמונה משנת 1930
הורי אבי ואחותו הקטנה נספו בשואה

אני נקרא על שם סבי,אבי אבי, וולף (וולף בגרמנית משמעו זאב בעברית) ברקוביץ שנספה במחנה הריכוז אושוויץ. רק כשאני כותב את הספר "אלבום הטלאי הצהוב", שעוסק באמנים שהטלאי הצהוב מופיע ביצירותיהם, אני מגלה שמקור שם המשפחה שלי, ברקוביץ, הוא ככל הנראה במקום בשם ברחובו (בצ'כוסלובקיה) שבו גרו הוריו של אבי עד שנלקחו למחנה ההשמדה. אני מקדיש את הספר לנספים בשואה, ולסבי שעל שמו אני נקרא. מדי פעם, במהלך חיי, אני מהרהר בהשפעה שיש לשמם של אנשים על גורלם. אני מתעניין במיוחד בגורלם של אלה שנקראים על שם אנשים שנספו בשואה.


אני מפיק ביחד עם חתני, ג'ייסון, סרט תעודה באורך של שעה (שלא פורסם) על שלושה ניצולי שואה מבודפשט, שמה שמשותף להם הוא שלא היו במחנה ריכוז: אמי, שמוליק (חבר של אבי שעבר לגור עם אמי לאחר שאבי נפטר), ומרתה, קרובת משפחה שלו. אמי מספרת בסרט איך אחיה התינוק הלך לאיבוד במהומה בגטו (ולא נמצא עד היום). שמוליק מספר איך ניצל ממאסר בסיביר בגלל שהיה יהודי. מרתה מספרת איך ניצלה ממסדר הוצאה להורג שערכו הנאצים ליהודי בודפסט על גדות הדנובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה