יום ראשון, 2 בינואר 2011

1969-5


אני עובד בכריכת ספרים אצל דודי וולטר סטרנסקי. אני מתחרה עם עצמי בהגברת המהירות שלי בתפירת ספרים. כל ספר מורכב מכמה וכמה חוברות, ובכל אחת מהן עלי לתחוב שש פעמים מחט עבה כדי להעביר באמצעותה חוט שפגט עבה. אני לומד באיזו זווית לתחוב את המחט וכמה כוח להפעיל עליה. לאחר כמה שבועות דודי אומר שבארבעים שנותיו בכריכת ספרים עוד לא נתקל בתופר ספרים מהיר וטוב כל כך. דודי וולטר, שהוא עולה חדש מצ'כוסלובקיה, נוהג להשתמש בביטויים מיוחדים במינם. הוא אומר עלי לבני משפחתי שאני "סופר אינטליגנט". מי שמכעיס אותו זוכה לכינוי "אונטר וועלט" (עולם תחתון).


*
אני מקבל 400 ל"י משכורת חודשית עבור עבודתי אצל דודי וולטר בכריכיה שלו. בדרך הביתה אני מתעכב בכיכר ציון שם צועדים יפנים חברי כת המקויה ושרים בעברית. לאחר זמן מה אני נוכח לדעת שכספי נעלם [כוייס?]. בשבת אצל הורי אני מספר לאבי ולדודי על המשכורת שנעלמה. כל אחד מהם נותן לי 400 ל"י.

*
אני קורא את הכרך הראשון בספרו של פרוסט "בעקבות הזמן האבוד". בעיתון מתפרסמת חידה ספרותית, ובה ציטוט של פסקה מעמוד שקראתי זה עתה, ושאלה מנין זה. אני שולח גלויה עם הפתרון, ולאחר כחודש אני מקבל במתנה ממערכת העיתון ספר צילומים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה